woensdag 25 november 2009

woensdag vriendinnendag

Ik wil eens even met je praten
Gezellig bij een kopje thee
Ik zorg voor allerhande lekkers
Dus breng jij alsjeblieft niets mee.

Ik heb je weer een hoop te vragen
Over wat je hebt beleefd
Over wat je deed vandaag
En of je nog wel om me geeft

We gingen samen zo vaak uit
En liepen door zoveel musea
We spraken samen over kunst
En zochten stoelen bij Ikea

Al de dingen van de dag
Hebben we samen wel besproken
Welke film jij gisteren zag
En wat je morgen wilt gaan koken

Wie jouw favorieten zijn
Van de mensen om je heen
Ik hoop dat ik daar ook bij hoor
Anders vind ik je gemeen

Dus laat me alsjeblieft heel snel
Weten of je komt, want dan
zet ik vast het water op
En mooie rozen in een kan.

De tafel dek ik met veel smaak en
Met mijn zondagse servies
Ik trek mijn mooiste kleren aan en kies
Muziek uit die ons beiden raakt

Dat wordt een middag als weleer
Er voor ons vele waren
Jammer.... was er maar een heer
Afijn… dáár moet ik maar voor sparen.

1 opmerking: